تحقق جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی؛ برونداد وحدت حوزه و دانشگاه است

asatid
سید محمود هاشمی :

تحقق جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی؛ برونداد وحدت حوزه و دانشگاه است

رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه بر لزوم انقلابی شدن حوزه و دانشگاه برای تحقق وحدت تاکید کرد.

به گزارش مرکز رسانه و ارتباطات اجتماعی نهضت استادی بسیج (ناب)، سید محمود هاشمی معاون تربیت و آموزش بسیج اساتید کشور و رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که صبح امروز در تالار دکتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی علوم و تحقیقات برگزار شد، بیان کرد:  ایت الله دکتر شهید مفتح نماد وحدت حوزه و دانشگاه است.
هاشمی این همایش را که به همت نهاد مقام معظم رهبری و بسیج اساتید برگزار شد  در راستای عمل به فرامین نائب ولی عصر عج در گسترش وحدت نهاد مقدس حوزه و دانشگاه در سطح نخبگان در جامعه عنوان کرد.
وی  یکی از دلایل عدم تحقق دولت اسلامی در 42 سال اخیر را عدم تحقق وحدت حوزه و دانشگاه دانسته و گفت: هنوز وحدت حوزه و دانشگاه به معنای واقعی کلمه اتفاق نیفتاده چرا که وقتی صحبت از وحدت حوزه و دانشگاه می‌شود منظور وحدت علم و دین و وحدت روحانی و دانشگاهی است اینها در کنار هم می توانند اثرگذار باشند.
این استاد دانشگاه بیان کرد:حوزه باید بتواند به تحولات مورد نیاز دانشگاه پاسخ بدهد و دانشگاه هم باید به حوزه کمک کند، نقش هدایتگری حوزه در دانشگاه می تواند بسیار موثر باشد.معتقدیم اگر بخواهد به معنای واقعی کلمه وحدت حوزه و دانشگاه اتفاق بیوفتد، باید هم حوزه و هم دانشگاه انقلابی باشد.
هاشمی افزود: برای تحقق این مهم انقلابی شدن حوزه و انقلابی شدن دانشگاه مورد تاکید است. اگر حوزه به دانشگاه و به عکس دانشگاه به حوزه خوشبین باشد احساسات و عواطف کنار هم قرار گیرد تعقل و تعبد کنار هم قرار گیرد و علم و دینی که از آن یاد می کنیم، به صورت عملیاتی و اجرایی در جامعه بروز و ظهور خواهد یافت . 
رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: جامعه اسلامی و تحقق تمدن نوین اسلامی می تواند یکی از بروندادهای وحدت حوزه و دانشگاه باشد . 
وی افزود: ارزش‌های اسلامی اگر در دانشگاه غریب باشد و  استادان متدین و  دانشجویان متدین اگر غریب باشند، فاصله‌ای که دشمنان انقلاب دنبال آن هستند، ایجاد خواهد شد.الحمدلله امروز در جامعه ما دانشجوی متدین  و استاد متدین در اکثریت هست و غریب نیست، ساز و کارها حامی استاد و دانشجوی متدین است اما این باید به صورت حداکثری در حوزه و دانشگاه نمود پیدا کند.
معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج اساتید کشور گفت: حوزه و دانشگاه نسبت به انقلاب فصل مشترک دارند و این احساس مسئولیتی است که جز در سایه وحدت اتفاق نمی‌افتد. آبادانی دنیا آبادانی آخرت می تواند از اثرات و برکات این وحدت متعالی باشد چرا که امام بزگوار ما وقتی صحبت از وحدت حوزه و دانشگاه می کردند به دنبال این بودند که ارزش های متعالی دین در کنار علم قرار گیرد و در جامعه بروز و ظهور یابد.
هاشمی تحقق جامعه اسلامی و دولت اسلامی را از کارکردها و خروجی‌های مهم وحدت حوزه و دانشگاه دانست و اظهار کرد: اینکه ما 42 سال است در مرحله تشکیل دولت اسلامی هستیم به آن دلیل است که نرم افزارها و سخت افزارها هنوز اسلامی نشده‌اند و هنوز نتوانسته ایم در سطح حوزه و دانشگاه به سطح قابل قبول از وحدت برسیم.


انتهای پیام/

 

خبرنگار: قدیری

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.